Buenos Aires Baby! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Estelle Overdevest - WaarBenJij.nu Buenos Aires Baby! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Estelle Overdevest - WaarBenJij.nu

Buenos Aires Baby!

Blijf op de hoogte en volg Estelle

18 Juni 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Heey lieve allemaal!

Ik zou af een toe een blog schrijven over onze belevenissen dus bij deze nummer 1! Vanuit het kouuuuude Buenos Aires, maar oh zo geweldig. Het is hier dan ook te leuk om vaak achter de computer te kruipen, maar gelukkig heb ik nu even tijd gevonden.

Vorige week vrijdag zijn we om 10.30 vertrokken en zaterdag landden we rond 8.30 in BA. Topsport dus, we zijn zeker meer dan 30 uur wakker geweest, geen aanrader! De reis van Amsterdam naar Houston was prima, we werden echt volgepropt met eten en hadden een database met films en series tot onze beschikking waar Netflix jaloers op zou zijn (United Airlines <3). We hebben dus vooral veel films gekeken en geprobeerd om te slapen. Tot opluchting van de man naast ons die zich waarschijnlijk afvroeg waarom ze ons in godsnaam zonder begeleiding los lieten rondlopen! Na 10 uur landden we in Houston waar we door de douane heen zijn gerend om Nederland - Spanje te kijken (prioriteiten!). Aangezien we zo´n 7 uur hadden konden we niet alles vullen met voetbal, gelukkig heeft Houston Airport een enorm leuk treintje die een rondje maakt langs alle terminals. Nou zijn we gelukkig snel tevreden, dus hebben we met het grootste plezier drie rondjes rond Houston Airport gemaakt.

De vlucht van Houston naar Buenos Aires was zowaar nog beter. Niet volgeboekt, dus claimden we beide twee stoelen achterin het vliegtuig om wat te kunnen slapen, maar het was vooral switchen tussen de meest ongemakkelijke en onnatuurlijkste houdingen. De vlucht had veel turbulentie, wat heel chill is als je een beetje ligt weg te dommelen, maar minder fijn is al het ontbijt net geserveerd is, daar ging de koffie.

Uiteindelijk waren we rond een uur of 11 in het hostel wat ook helemaal leuk is. Elke WK wedstrijd wordt uitgezonden en elke avond is er een feestje. Verder is hier 80 procent man en Engels, Iers of Amerikaans dus genoeg bodygoards om die Argentijnen van je weg te houden. We zijn hier af en toe net twee wandelende musuem-stukken, maar gelukkig zijn Argentijnen wel heel beleefd en weten ze wat nee betekent.

Behalve de feestjes doen we ook best culturele dingen (denk ik). We hebben de beste steak van de stad gegeten, die sowieso de beste van de wereld is, en we hebben Argentinie - Bosnie gekeken op het plein tussen de Argentijnen. Heel leuk om mee te maken, iedereen zit netjes op het gras en en wordt niet eens iets gesloopt. Heel anders dan in Nederland dus. Morgen en vrijdag bezoeken we de bekende wijken en gebouwen (voor de foto's).

Inmiddels zijn we ook begonnen met de Spaanse lessen. Die zijn toch wel heel erg pittig, we hebben vier dagen van 1 tot 6 les en aangezien alles in Argentinie later plaatsvindt (eten doen we om 10 uur) lig je ook later in bed, maar desondanks is het wel leuk en nuttig! Vandaag hebben we helaas het eerste deel moeten missen omdat we toch echt voetbal moesten kijken (prioriteiten!). Inmiddels is Nicole wel naar het tweede deel van de les en ben ik achtergebleven omdat ik een fikse verkoudheid en keelontsekingje te pakken heb. Niks ernstigs, de combi tussen een jetlag, te veel doen en te weinig slapen is gewoon niet heel bevoordelijk voor je gezondheid.

Voor de rest van de verhalen moeten jullie helaas wachten tot 1 augustus. Zaterdag of zondag reizen we weer door. Maar Buenos Aires is iig geweldig! Dus ik denk dat ik hier maar ga wonen, studeren kan altijd nog (grapje hoor)!

Ik hoop dat alles goed gaat in NL, heel veel liefs van ons!
xxxx

• 19 Juni 2014 - 08:16

Helena:

Hee Estelle en Nicole!
    Wat een leuk verslag! Ik heb het met plezier gelezen. Wat een rotleven hebben jullie hé? Geniet van jullie reis en ik hoor inderdaad graag de verhalen na 1 augustus!!

Dikke hugh

• 19 Juni 2014 - 17:46

Liesbeth En Ido:

Leuk verslag. We blijven je volgen.

• 25 Juni 2014 - 13:20

Caroline:

Goed om te horen/lezen dat jullie het naar je zin hebben. Ben benieuwd naar de rest van jullie avonturen. Veel plezier nog samen!